11 Ağustos 2015 Salı

Daha Ucuz Alışveriş


Normalde hiç huyum olmadığı halde bu aralar biraz kredi kartına fazla dadandım. Nakit alamadığımdan değil, gerçekten lazım olan şeyleri internette daha ucuza ve kampanyalı bulabildiğimden.

Geçenlerde yine böyle bir araştırma içindeydim. Arabam için periyodik bakımda lazım olacak ürünlere bakarken, birçok kişinin bildiği ve alışveriş yaptığı siteleri ziyaret ettim. Alman ekolünü sevdiğimden ve kalitesine güvendiğimden filtre olarak Bosch marka ürünleri tercih ederim. Bir satıcı Bosch marka filtre seti hazırlamış ve internetten satışa sunmuş. Hava filtresi, polen filtresi, yakıt filtresi ve yağ filtresi. Bunların yanı sıra Bosch marka ön ve arka balatalar ve disk takımlarına da ihtiyacım vardı. Toplama bakınca 600 TL'lik bir ödeme yapmam gerektiğini gördüm.

Hepsi orijinal Bosch marka. Beğendim ve hemen almak istedim. Ürünleri sepetime attım, adresimi girdim, kredi kartı bilgilerimi girdim, 100 TL üzeri alışveriş için geçerli kuponumu kullandım ve tam ödemeyi yap tuşuna basacakken karşıma "Mesafeli Satış Sözleşmesi" çıktı.

Bugüne kadar bu ve buna benzer sözleşmelerin hiçbirini okumamıştım. Kırdım şeytanın bacağını okudum. Alıcının (yani benim) ve satıcının isimleri, adresleri, telefon numaraları ve benzeri tüm detaylar karşımdaydı. Satış yapan site bünyesinde birçok mağaza ya da satıcıyı barındırdığı için ve tüm bu kişilerden komisyon kestiği için aklıma bir fikir geldi. Neden boşu boşuna bu siteye komisyon vereyim dedim ve ”Mesafeli Satış Sözleşmesi’nde” yer alan satıcı telefonunu bulup sarıldım telefona.

Alo, alo, merhaba faslından sonra derdimi anlattım ve almak istediğim ürünleri söyleyip son fiyatın ne kadar olacağını sordum. Mağaza sahibi kişi gerçekten yardımcı olmak amacıyla açık açık benimle konuştu. Sitenin aldığı komisyon %10'muş ve her bir ürün başına 6 TL gibi bir kargo ücreti de fiyatlara dâhilmiş. Kabataslak hesap yaptığımda %10 komisyon (60 TL) ve beş kalem malzeme (filtre takımı, ön balata, arka balata, ön disk ve arka diskler) için kargo ücreti 30 TL’de çıkarıldığında 90 TL kara geçecektim. Üstüne üstlük mağaza evime yakın bir mesafedeydi.

Gittim mağazaya, kendimi tanıttım. Türkiye’de bazı işlerin yüz yüze daha iyi yapıldığı herkesin malumudur. Ürünleri aldım, verdim kredi kartını. Karttan 510 TL çekilmesi gerekirken mağaza sahibi 500 TL çekti ve 6 taksite böldü. Üstüne üstlük bir adet CRC marka balata temizleyici sprey ve bir adet Würth konsantre cam silecek suyu hediye etti. Bu aralar Würth marka balata temizleyicilerinde formül karışıklığı olduğunu CRC’nin de en az Würth kadar iyi performans sergilediğini söyledi. Hem indirim hem promosyon derken 100 TL kara geçtim.

Bundan sonraki alışverişlerimde de aynı taktiği uygulamayı planlıyorum. Hem yeni kişilerle tanışmış hem ekonomi yapmış olmak insana keyif veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder