Aslında bu bloğu hazırlayalı çok olmuştu fakat bir türlü yükleyememiştim. Helikopterimi alalı 2 hafta olmuştu ki akrobatik hareketler denerken anlam veremediğim bir şekilde helikopterim yalpalamaya başladı ve düştü. Allahtan yumuşak bir zemine çakıldı da hiç zarar görmedi. Ufak bir inceleme sonrası gördüm ki üst pervaneyi çeviren iç şaftım kırılmış. Yedek parça almalıydım.
Hemen helikopterimin kutusunu elime aldım, Türkiye mümessilinin web adresini buldum. Web sayfalarındaki yedek parçalar listesini inceledim. Tüm parçalar ellerinde vardı fakat fiyatları çok pahalıydı. Ne yapabilirim diye düşünürken aklıma ebay geldi. Hemen ebay’e girdim ve araştırdım. Karşıma uçsuz bucaksız bir liste çıktı. Çok sayıda çekik gözlü arkadaş bu helikopterin parçalarını satmaktaydı. Puanlaması en yüksek ve fiyatı en düşük olanından 10 adet şaft ve 1 adet yedek pil sipariş ettim. Yaklaşık 11 günde elime ulaştı. Kısa bir karşılaştırma yapmam gerekirse 10 adet iç şaft ve 1 adet pil için Türkiye’den alışverişte 120 TL ödemem gerekiyordu, ben ise tüm bunlar için sadece kargo dahil 19 TL ödedim. Nasıl karlı değil mi?
İşte aşağıda ki fotoğraflar yedek parçalarımı aldıktan sonra tamiri nasıl yaptığımı anlatıyor.
Görüldüğü üzere denge çubuğum boşta duruyor. Hemen altında yer alan T biçimli parça kırıldı.
Birkaç kere japon yapıştırıcısıyla tamir etmeyi denedim ama ne yazık ki yüksek devirlere çıkınca hemen kırıldı.
İşe ilk olarak üst kanattan başlıyoruz. Burayı sökerken dikkat edeceğiniz husus gri renkli pal tutucular Polystyrene denilen kırılgan bir malzemeden yapılma. Aslında duş kabinlerinin desenli plastik kısımlarıyla yada plastik çatal bıçaklarla aynı malzemeden ve fazla kuvvet yada tork uygulandığında kırılma olasılığı çok yüksek.
Gri renkli pal tutucularımızın yakından görünüşü. Vidalarımızın ikisi uzun, ikisi kısa. Hangisinin nereden çıktığına dikkat etmemiz gerekli. Kısa olan vidalar L şekilli parçaları birbirine tutturmaya yarıyor.
Kanopinin yanında yer alan iki vidayı söküp kanopiyi hafifçe ileri çekiyoruz. Tamamen çekmemeye dikkat edin.
Helikopter açık konumdayken yanıp sönen LED lamba kanopiye yapıştırılmış durumdadır. Eğer ani bir hareketle kanopiyi ileri çekerseniz kablolara zarar verme ihtimaliniz mevcut.
Metal gövdeyi tutan 4 adet vida mevcut. Bunları sırasıyla çıkartıyoruz.
Gövdenin diğer taraftan görünüşü...
Kuyruk bölümündeki üçgen parça üzerindeki iki vida sökülüp aradaki metal destek çıkarılınca dişlilerin bulunduğu kısım serbest kalıyor.
Aşağıdaki resimde de gördüğünüz üzere iç ve dış şaftlarımız orta bölümdeki büyük dişlilere monteliler. İç şaftı değiştirmek için alt taraftaki büyük dişliyi tutmanız ve iç şaftı yukarı çekmeniz gerekmektedir. Dikkat edilecek nokta; iki dişli arasındaki mesafeyi sökme işleminden önce iyice ölçmeniz. Çünkü dişlileri birbirine yapışık monte ederseniz sürtünmeden dolayı güç kaybı olacak ve helikopteriniz uçamayacak, yada dişlileri çok ayrık monte ederseniz bu seferde küçük dişlilerle hizalanamayacak ve dönme işlemi olmayacaktır.
Şaftlarımız %90 oranında aynı, sadece denge çubuğu bağlantıları ile üstteki T kısım arasındaki açı farklı. Bunun uçuş dinamiklerine hiçbir etkisi yok. Sonuçta aynı performansı alabiliyorsunuz.
Açı farkı bu fotoğrafta daha net gözüküyor. Bu kadarcık açı farkı için 120 - 19 = 101 TL fazla ödemeyi kim ister ki?
Uçmaya hazır helikopteriniz hayırlı uğurlu olsun... İyi ve kırımsız uçuşlar dilerim.
Sevgili asabi kirpi benim gibi mekanik özürlülar için fotoğraflarla gayet açıklayıcı bir yazı olmuş ellerine sağlık =)
YanıtlaSilSevgili M1M Hanımcığım;
SilMekanik özrünüz için üzülmeyin eminim bu açığınızı kapatan çok becerikli bir eşiniz vardır. Yorumunuz için teşekkür ederim :)
İmza: Asabi Kirpi